TRANSLATE THE BLOG

måndag 27 juli 2015

Vattenmelonpizza - En lite nyttigare pizza

Jag har lite dille på vattenmelon den här sommaren, jag vet inte hur många jag ätit faktiskt. Igår tänkte jag att jag skulle göra något roligare än att bara skiva upp den och äta som kvällsmys. Då blev det den här skapelsen - en vattenmelonpizza. Jag hade dessutom varit ute i skogen och plockat blåbär på eftermiddagen vilka också fick vara med och pryda pizzan. Kan ätas som mellis, snacks, på frukostbordet eller som drinktilltugg på festen. Fräscht, somrigt och framför allt väldigt gott!


VATTENMELONPIZZA (För en pizza)

1 skiva hel vattenmelon, ca 2 cm tjock.
1/2 kiwi
1 näve blåbär
1 nypa kokos
Några färska myntablad

Förslag på andra frukter/bär: Nektarin eller persika, banan, björnbär eller körsbär, vindruvor, krossade pekannötter

GÖR SÅHÄR: Skala eller skölj kiwin och skiva den tunt. Fördela kiwi och blåbär på vattenmelonen och strö över lite kokos. Riv isär myntabladen och toppa pizzan med dem. Skär i bitar och servera. Det går säkert bra att förbereda i förväg och äta senare men jag kunde inte hålla mig utan åt hela direkt på typ 5 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pin it