TRANSLATE THE BLOG

lördag 14 februari 2015

Grön smoothiebowl på Alla Hjärtans Dag!

Stor kram till er på Alla Hjärtans Dag. Idag ska du vara extra snäll mot dig själv och dina medmänniskor. Jag började dagen med att vara jättesnäll mot mig själv med en supergod och enkel vegansk smoothiewbowl. En smoothiebowl är egentligen bara en lite tjockare smoothie som du kan äta med sked. Nu tog jag grönkål för att jag hade det hemma med det går såklart lika bra med spenat eller någonting annat grönt, som avokado till exempel. Till frukosten hade jag dagen till ära köpt Pukka's Love te som var supergott. Jag hade beställt hem det från vitaminvaruhuset. Alla Pukka's teer är 100% ekologiska.


Recept: GRÖN SMOOTHIEBOWL

DU BEHÖVER:
1 stor banan
1,5 dl vatten
3-4 msk cashewnötter eller havregryn
2 dl hackad grönkål eller spenat
Toppa med hampafrön och frysta blåbär t.ex.

GÖR SÅHÄR:
Mixa allting. Häll upp i skål. Toppa med det du tycker om. Ät

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pin it