TRANSLATE THE BLOG

söndag 26 april 2015

Födelsedagsfirande

Igår fyllde jag 23 år och jag bestämde mig för att åka hem till mamma och pappa för att fira. Fredag till söndag har varit fyllt med god mat, massor av bubbel, familj och mys. I fredags hade jag, mamma, pappa och Frida (storasyster som också var hos mor och far i helgen) mysmiddag. Efter Let's Dance-finalen slocknade jag och Frida snabbt i mitt gamla flickrum ihop med tre hundar. Eftersom jag gått upp 06.15 varje dag i två veckor nu så hade jag lite svårt att sova länge på min födelsedag... Det resulterade i att jag klev upp 06.30 och började plocka lite med disk i köket. Jag fick en liten utskällning av mamma för att jag inte låg kvar och sov räv på min födelsedag så att de kunde komma in med frukost på sängen. Men men, jag och Frida tog en långpromenad med hundarna och gick förbi ett bageri och köpte med oss lite godsaker. När vi kom tillbaks stod en superfrukost med champagneglas och bubbel framdukat i köket.

Jag har fått superfina saker (trots att jag sa att de inte skulle köpa något). Bland annat fick jag en jacka som jag velat ha från Norrøna och ett par superfina sandaler från Kavat av mamma och pappa - både jackan och skorna är ekologiska! Jackan har jag på mig på bilden näst längst ned som är från vår promenad i morse. Jag fick även boken "The Golden Year" från min syster, vilket var superbra eftersom jag och Joanna startade vårt Golden Year förra helgen! Hade en jättehärlig födelsedag, träffade Matilda och Malin över en fika (och mer bubbel) hemma hos Malin och sedan hade vi lite släktkalas med morfar och kusiner och så hemma hos mamma och pappa. Vi grillade massa gott och gjorde egen, nyttig melonglass till efterrätt. Får göra den igen snart och skriva här hur vi gjorde för den var hur god som helst! Kvällen avslutades med TP och snacks i soffan - En helt perfekt födelsedag verkligen.

I morse åt vi långfrukost, tog en härlig promenad i solen med hundarna och åt rester från gårdagen innan jag fyllde min ryggsäck och hoppade på tåget tillbaks till Karlstad. Nu sitter jag i min lilla lägenhet igen och försöker ladda om för en ny praktik-vecka. På torsdag får jag äntligen träffa Oskar då han kommer ned från Arvidsjaur. Fyra veckor kommer det då ha gått sedan vi sågs sist då vilket är det längsta vi varit ifrån varandra typ någonsin... Han kommer stanna i åtta dagar innan han åker upp igen vilket ska bli så härligt. Tack alla fina vänner och familjen för massa fina presenter, god mat och en helt underbar födelsedagshelg.

BUBBELFRUKOST MED FRIDA, MAMMA OCH PAPPA!
NYA SANDALERNA
PROMENADEN I MORSE, JAG ANDRA FRÅN VÄNSTER I MIN NYA JACKA!
FRIDAS TVÅ RALLYHUNDAR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pin it