TRANSLATE THE BLOG

söndag 25 januari 2015

Örebro-tips

Det finns en lunchrestaurang i Örebro som jag och Oskar går till med jämna mellanrum trots att vi är studenter och det är Rosengrens skafferi. Restaurangen serverar enbart vegetarisk mat och är KRAV-certifierad. De har lunchbuffé varje dag i veckan men på helgerna har de sin kända "helgbuffé" med flera varma rätter och ett gigantiskt salladsbord. De har ett fantastiskt surdegsbröd också men sedan jag slutade äta gluten har jag fått överge det. Jag får då istället en bit fröknäcke när jag säger till i kassan. Personalen är alltid trevliga och maten fantastisk och de har även ett stort utbud av raw fika. Restaurangen ligger centralt i anslutning till Örebro Länsmuseum på Engelbrektsgatan 3. Så om du bor i Örebro eller besöker Örebro får du inte missa detta smultronstället!

4 kommentarer:

  1. Åh vilket bra tips! Har precis flyttat till Örebro och är på jakt efter bra restauranger :)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du också tycker det är bra :)!!

      Radera
  2. Kanon bra tips! kanske ska åka till Örebro nån gång! :)
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera

Pin it